נגזר מהמשפט והחוקה העבריים – זכויות נשים על גופן
זכויות נשים על גופן קיימות לצד האינטרס של החברה בשימור הריון, שהוא ללא ספק מימוש וההתגלמות של ערכים חברתיים יהודיים. אותה סוגיית ניגוד עניינים מטופלת גם בחוק העונשין, ואיזון זה ראוי ללא ספק בעקבות חקיקת חוקי יסוד הרואים בחייו ושלמותו של גוף העובר גם ערכים הראויים להגנה.השאלה האתית של מעמד העובר
השאלה האם קיימת הגנה ומהי היא חלק מהגישה האתית הבסיסית להפסקת הריון הנובעת מהגדרת מעמדו המשפטי של העובר. אם העובר נעדר מעמד משפטי עצמאי, והיעדר מעמד העובר מעיד על כך, הרי שאין סיבה אתית לאלץ אישה להמשיך בהיריון וללדת ילד שאינה רוצה מסיבה כלשהי. לעומת זאת, אם לעובר יש מעמד חוקי, כאשר מעמדו של העובר הופך את הפסקת חייו להמתת אדם חי, אזי המשמעות של הפסקת הריון מרצון נוגעת בסוגיה חמורה: של מחסל חסר אונים ותמים.שלבי ההריון וההיבטים המשפטיים
באופן כללי, ניתן למצוא אזכורים לזכויות עובר במספר מקומות במשפט. ניתן לראות כי העובר הינו ישות בלתי תלויה בהורים, הנרכשת בשלב העובר ואשר זכויותיה מתגבשות בלידה. המשפט העברי חילק את ההיריון לארבעה שלבים. השלב הראשון הוא 40 הימים הראשונים. למרות שגם הפסקת הריון ללא סיבות מוצדקות אסורה, הפסקת הריון אינה מהווה רצח. השלב השני הוא מהיום ה-41 ועד השבוע ה-24 להריון במהלך שלב זה, נשקלים כיום חריגים כדי לאפשר הפסקת הריון. החל מהשבוע ה-24 מתעוררת שאלת הרצח או נטילת חיים ולכן לא יאשרו הפסקת הריון כל עוד יש סיכוי שהעובר ימשיך לשרוד לאורך זמן.